mandag 11. juli 2011

Ro deg ned

Seint i gårkveld klappet disse barske Oselver-roerene til flytebrygga på Harbak, og gjestet Edmundgården med sitt særdeles trivelige nærvær:


Axel Bjørklid og Rolf-Erik Poppe startet turen fra Knivskjellodden (som jeg nå har lært at er Europas nordligste punkt) og skal roe seg ned langs hele kysten, til Lindesnes! Det kan varmt anbefales å følge ferden på rodegned.no, og sørg endelig for å se alle bildene, Norge er fantastisk vakkert!

Begge karene studerte på Ås samtidig med meg, og Axel har jeg vært på mang en fest sammen med. Poppe har tilfeldighetene styrt meg unna, men jeg håper å få tatt en fest med han senere, når de ved en senere anledning kommer tilbake for å besøke Strandbaren!

Frokost. Hurra for hønene som sørger for at det alltid er et eller annet spiselig i huset!

Line og Axel. Bildekilde: Rolf-Erik Poppes galleri

Flagget heises og gutta er klare for en ny etappe.

Konjakkslanter fra forrige havn blandes i en flaske (man ønsker ikke unødig ballast når man ror Norge på langs) og egg fra Funky Farm emballeres for sjøreise.

Så tok de årene fatt og suste utover vika! Jeg skulle gjerne hatt de overarmene..!


Tusen takk for besøket og lykke på reisen!

Fred & Kjærlighet!

3 kommentarer:

Inger sa...

Line! FUnkyfarm is the place to bee tydeligvis..... de kjekke mannfolka( med rokropper) ramler jo inn/ev ror inn=) YOU RO(CK)..

/ klæm frk powdwer puff

Frøken Funky Farm sa...

De rokroppene kan vi godt dvele ved over et glass vin når du kommer utover! ;) Klem!

Lisa L.S sa...

Så härligt med båttur! Håller med ovanstående - heta roddkillar!;-)