søndag 17. juli 2011

Morgenrunden i hønsehuset

Åååååå, så herlig og varmt det er ute! Jeg kom nettopp hjem fra gjetertur med Argos, er bare inne og spiser og avkjøler meg litt. Diana og Perle synes visst også det er varmt, de ble med inn, og ligger og ruller seg på deg kjølige kjøkkengulvet. Fikk faktisk stryke Perle en gang over ryggen i stad, det er ikke ofte! Forresten, jeg nevnte en katt ved navn Arwen, og at jeg skulle fortelle hvem det var. Arwen er søster til Perle og datter til Diana! Hun skal bo her et par måneder til Lene Matmor har flyttet inn i nytt hus. Arwen er egentlig mye tammere enn Perle, men hun er ikke helt trygg på alt her enda, så jeg ser henne bare rundt midnatt, da kommer hun fram, hehe. Derfor har jeg heller ingen bilder av henne, enda.

Det ble planting, dusjing og senga i går, forresten, om dere lurte på hva jeg endte med å gjøre. Det gjorde dere sikkert. (Himler med øynene til meg selv!)

Jo, jeg tok med meg kameraet da jeg var hos hønene i morges, sånn ser det ut der:

Det er flere vagler utenfor bildet. De har krav på minst 18 cm vaglepinne per høne. Mer om hva som kreves i økologisk hønsehold kan du lese om her.

Verpekasser.


Men noen legger egg på bakken.


Ett egg, to egg, tre egg... femtisju egg... 



Det er så mye rev rundt her at jeg kan ikke ha de løse ute noe særlig nå, en solid hønsegård må opp, men jeg trenger hjelp til det prosjektet!

1 kommentar:

Lene G sa...

Og matmor til Arwen er såå lykkelig over at "skjønne min" kan få være hos fantastiske Line <3
Hun kommer rundt etterhvert...veldig sosial og kosete...men litt skeptisk :)
ine - you are the best!!