tirsdag 7. juni 2011

Surfehår

Bildekilde: via Britt

God dag, godtfolk!
Jeg er altså så støl som jeg aldri før har vært. Kjennes ut som jeg har sittet i herrespagaten et halvår. Beveger meg som en giktisk 98-åring, haha, men det var lett verdt det. Når jeg kan løfte et bein litt sideveis igjen skal jeg komme meg opp på ryggen til Loke og se om vi kan funke sammen.

Og ellers vil jeg ha håret til damen på bildet over, og bare henge på stranda og se på den sexy surfekjæresten min som ruler bølgene. Yeah!

Edit: Jeg vil selvsagt surfe selv også!

8 kommentarer:

Tante Sofie sa...

Jør itt nå att en e støl når en kann se på bondeknøl: http://www.nrk.no/programmer/sider/bondeknoelen/ Du si du itt har tv. Da kan du sjå det på nrk.no.

Ingvild sa...

Tipper du kan få ganske likt hår med saltvannsspray! :)

Frøken Farmer sa...

Tante Sofie - jeg fikk ikke til å åpne noen av programmene? Skal prøve igjen senere.

Ingvild - jepp, men ikke fargen og lengden. :) Skal dog haffe en saltvannsspray!

Tante Sofie sa...

Linken jeg sendte er bare oversikt over når programmene blir sendt. Det er dessverre ikke mulig å se programmene på nrk på andre tidspunkt enn det som står der. Anbefaling: Lag deg en kopp te og blings med noe godt på og benk deg foran dataen på torsdag klokka 14.05. Gå inn på nrk.no, åpne der det står TV og så inn på "nett-tv direkte" på NRK1. Da får du se noe som kanskje er til inspirasjon. Den linken jeg sendte er altså ikke for å se programmet men for å vise når det blir sendt.

Hvis du skjønner utendansk så kan du se programma her når du vil. Anbefaler alle. http://www.dr.dk/dr1/bonderoeven#/9895

Det er fint å være ute også, men en halv time sammen bondeknølen er ei at forakte:-)

Og nå -litt OT: Lurer på en ting: Hva er forskjell på saltvannsspray og det havet er fullt av? Bortsett fra prisen? Sikkert en god del virkestoffer men er det stor forskjell på effekten?

Ingvild sa...

http://www.leestafford.com/uk/products/product.php?pi=119

Jeg bruker den, og hovedingrediensene er vann, havsalt og vegetabilsk olje pluss en haug med um-er og id-er og -nyler.

Jeg har typisk nordisk tynt hår, men på utveksling med umiddelbar nærhet til stillehavet så ble håret stort og sånn "beachy". Får samme effekten hvis jeg bruker litt saltvannsspray i vått hår og lar det tørke. Tipper forskjellen er at det er mindre salt i sprayen så det ikke klisser eller blir skittent. Mitt hår virker tjukkere og bølgene kommer til sin rett med en dæsj sånn i håret. Koster rundt en hundrelapp for den flaska der, men etter å ha prøvd et par andre er det favoritten. Funker både til hår man skal ha løst, og til å få glatt hår (som mitt) til å rufses opp hvis man skal sette det opp.

Det blir ikke det samme å tappe saltvann på ei flaske, men si gjerne ifra hvordan det funker hvis du prøver! ;)

Frøken Farmer sa...

Tante Sofie - Ah,ok, det skjønte jeg ikke serru, men nåå skjønner jeg. :) Skal prøve å få sjekket det ut!
Jeg kan nada om saltvansspray, men nå har Ingvild svart deg. :)

Ingvild - will try!

pappan din sa...

Hei Line! Loke har hørt trusselen, og stukket av hit!

Frøken Farmer sa...

Pappan min - har'n stukket av, eller bare forflyttet seg nordover bak gjerdet?