fredag 17. juni 2011

Miss Stress

Jepp, jeg er stressa. Det baller seg for meg inni meg når jeg ikke får gjort alt jeg vil, og bør, gjøre hjemme på Edmundgården fordi tida ikke strekker til, fordi jeg ikke har råd til å si nei til jobbing utenom. Så nå gleder jeg meg voldsomt til helga, da skal jeg jobbe og kose meg da. I tillegg er det plutselig meldt kjempefint vær og da er det ingenting som er diggere enn å holde på ute.

Er også litt stressa over at jeg ikke har gjort noe som helst for å fikse nett hos meg selv igjen, har jo så masse jeg vil vise den som vil se, bl.a dette:
Foto: Roar Svenning
Hvorfor er jeg i et badekar? Hvorfor fikk bademesteren latteranfall da jeg klev opp i karet? Kommer Stoksundingene til å følge mine fashiontips? Stay tuned at Funky Farm. Yeah.

Jeg stresser også med framtiden, intet mindre, har tanker om å redusere ganske mye på antallet sau og finne en bra jobb ved siden av. Jepp, totalt feil egentlig, man burde ikke gå ned på matproduksjon, men dere skjønner, jeg vil ikke produsere verdens beste mat til utakknemmelige nordmenn og ikke tjene noe på det. Jeg vil ha ordentlig lønn for strevet. Jeg vil ha et liv utenom. Jeg vil ha nye sko og råd til å stikke til Malaysia ei uke på vinteren. Og ikke minst anledning til å besøke vennene mine, i det ganske land, mye oftere. Er det for mye forlangt? Kan godt være. Er det utopisk? Høyst sannsynlig. Men jeg kan jo alltids drømme. Har såvidt begynt å forhøre meg om det kan finnes noe givende jeg kan gjøre i Oslo i høst f.eks. Men det kan også hende det dukker opp andre alternativer nærmere. Vi får se.

Oh lord, er det blitt natta allerede? Better go home and find my bed. Selv om det man burde gjøre på en slik vakker sommernatt, det er 18 grader og landvind!, er å gå på fjelltur med en kjekkas og kline i lyngen. Aja. En gang blir vel det også noe av. Det ordner seg jo for snille jenter, så da ordner det seg sikkert for teite bondeknøler også!

Drøm søtt og ha en deilig fredag!
Peace & Love!

3 kommentarer:

polliani sa...

haha funny bilde

frikke sa...

Å nei! Skal du redusere bort Frikke også? Kjenner meg igjen vedr. tanker om fremtiden, men jeg har bestemt meg for å ikke stresse. Håper jo innerst inne at sauene skal "vinne".

Frøken Farmer sa...

Nei, er du gal, Frikke skal leve i mange, gode år enda, uansett! Er ingen vits i å stresse, men akkurat nå klarer jg ikke å la være. Det kommer til å gå (nesten) over om jeg bare får noen dager sammenhengende hjemme.