torsdag 23. juni 2011

Funky Farms Festival


Denne sommeren blir nok en sommer uten noe anledning til å svire rundt i tilsynelatende planløse, men selvsagt høyst planlagte, antrekk, med en øl i hånda, livemusikk i ørene og kjekkasradaren på alert bak solbrillene, en sommer uten festivalliv altså. 

Derfor, siden Pepsi Max og Ida Wulff har en glimrende konkurranse hvor man kan vinne tur til Hovefestivalen som festivalblogger, noe jeg garantert hadde vært rå på, tenkte jeg å kjapt beskrive hvordan min helt egen private festival på Edmundgården, alias Funky Farms Festival, ville vært.

Location blir på Kåreekra, ettersom den er størst, har en amfilignende helning, ligger helt ved fjellfoten og gir glimrende utsikt mot sjøen. Været blir 25 grader, døgnet rundt, men med forfriskende regnskyll rundt kl. 8 hver morgen, gresset må jo gro selv om det er festival! Captain Morgan og Pepsi Max er hovedsponsorer og dermed det vi selvsagt drikker. (Og tilfeldigvis min favorittdrink, as you all know, hehe.) Festivalfôret blir naturligvis lam i lange baner og alt som kan lages av egg. (Lam og egg fra Edmundgården om dere ikke skjønte det..) Crocs, allværsjakker, lisseslips og tøy i beige, syntetisk stoff vil være forbudt. Likeså spying, spytting, trekkspill og cowboyhatter. Festivalen vil vare fra torsdag til lørdag. 

Torsdag spiller Monteé, Eric Clapton og Goldfrapp på Storscenen. Lillescenen (som er ganske stor den også) er det Steinar Vikan som besørger bookingen på, så der er det garantert bare gull. Stein Torleif Bjella har intimkonsert i stua mi. Hele natta blir det up and coming DJs i bedehuset, som ligger rett nedonfor Kåreekra.

Fredag spiller Jarle Bernhoft, U2 og Michael Jackson (min festival, jeg bestemmer!) på Storscenen, Aslak Dørum har intimkonsert i stua mi og vi klarer å overtale han til å bli med på bedehuset for der er det nemlig Robyn som regjerer natta!

Lørdag spiller DumDumBoys, Lykke Li og Neil, Nick & Nelson. (Neil Young, Nick Cave og Willie Nelson har starta  manband!) Adele og Ben Harper står for intimkonserten og vår alles Thomas Brodda har tatt med seg et stjernelag av verdens beste DJer som gjør at vi faktisk danser bedehuset opp til Himmelen den siste natta.

Halleluja halleluja! 

Knytt nevene og lag en teit boksepose den som er med!

13 kommentarer:

Litla sa...

Jag kommer!

Randi sa...

Fantastisk!!!!!! I´m ALL in, hurra!!!!

FriFugl sa...

Denne festivalen ville jeg mer enn gjerne vært med på!!! Syns du er en super programsjef/festivalarrangør!

Anonym sa...

Du e itte god i knollen!!!!!

Johannes

Linda Himlingen sa...

Aiaiaiaiai! Den festivalen joiner jeg med det samme! Just tell me when!! ;D

I bestemors hus sa...

Haha, genialt!

Siri sa...

Skriv oss opp på gjestelista! :D

Alfie sa...

Eg kjem gjerne!
(Men må visst satse på bra ver, for eg har ikkje jakke som sleppe inn...)

Life on Lonely Planet sa...

Litt skeptisk siden det ikke var lov med cowboyhatt, men alt det andre hørtes kult ut! I'm in!

nadja sa...

Denne jenta kan festivalene sine! SKan ikke tenke meg bedre festivalblogger, evt. festival arrangør enn deg.

mia sa...

Kor kan vi kjøpe pass?? :P

Frøken Farmer sa...

Alle dere som har kommentert får selvsagt gratis festivalpass og er de eneste som får være med på intimkonsertene!

(Man kan søke om dispensasjon ifht. allværsjakke og cowboyhatt, men da bør det være tungtveiende grunner for at søknaden skal innvilges.)

;)

Wenke Børmark sa...

Cowboyhattn min e sjekkeli lagt på hylla ætter utdrikkingslage, så æ e fæstivalklar ;o)

Wenke