torsdag 7. april 2011

Back to Oslo

Hjeeelp, dagene har for få timer, jeg rekker ingenting! Dessuten er jeg litt bekymret for Perle, hun har vært ute for første gang i dag, jeg lukket døra bak alle tre da de var på trappa, er så lei av at de to "nye" bare er inne og gjør ugagn (vel, det er mest lillefrøken som er ramp), og det var mildt og fint vær. Men da jeg åpnet etter enhalvtimes tid, kom Diana løpende, og Katja like etter, men Perle har jeg ikke sett siden, måtte nesten dra på jobb... Nå er Diana ute og leter etter henne (er iallefall det jeg prøver å innbille meg) så håper hun kommer til rette.

Ok, etter siste innlegg fra storbyen kom jeg meg ikke på nett der igjen, derav bråstoppen. Resten rekapitulert:

Dro på SATS med Hege, og hygget meg på tredemølla i ca. 75 minutter, byttet på løping og rask gange i motbakke, og jeg elsket det! Nå skal jeg si noe man ikke får si når man bor midt i naturen; jeg ønsker meg tredemølle! Etterpå, må jeg innrømme, ble jeg ganske gåen, to dager med festing og gryende halsvondt var vel ikke den beste oppvarmingen, hvlket var grunnen til at jeg ikke gikk på en saltime, men hallo, hvor ofte kan jeg benytte meg av et treningssenter? Jeg savner et skikkelig treningssenter så mye at dere aner ikke! 

Jo, etter en kald dusj (de går kun tomt for varmtvann på typ 17. mai, og den ene dagen jeg har trent seff, haha) fikk jeg digg mat av H&T før jeg ruslet (ok, halset, jeg var veeldig sent ute, men jeg klarte ikke å kle på meg, skiftet skjørt etter at jeg var klar til å gå o.l., dere kjenner meg dere som kjenner meg..) til Olympen, hvor jeg tiden gikk så fort at før jeg visste ordet av det var jeg tilbake igjen og jeg måtte beherske meg for å ikke ta brannmannløft på mannen og ta han med meg hjem... (men jeg tror ikke H&T hadde satt så stor pris på det..) (kanskje ikke mannen heller..) Ved neste korsvei skal jeg bare si noe sånt som dette, tror dere det funker?

Neste dag, mandag, dro jeg til Irene og lille-T, hvor jeg var i flere timer, max koselig! Deretter dro jeg på kafé med fineste Mir, som jeg ser altfor sjelden, så veldig glad for at vi rakk et par timer! Den perfekte avslutningen på Oslohelga ble et par timer på Lompa (igjen ja, jeg vet, hallo, dere som bor i Oslo må da ikke be meg om å finne et sted, jeg vet bare om typ tre steder!) med min kjære mr. G. I love you, baby (ikke sånn, men sånn, du vet)! Etterpå fulgte han meg bort til ca. Oslo City og reddet meg fra å bli ranet/voldtatt/drept på Grønland Torg (ja, seriøst! Forbanna drittby, det er skummelt overalt! Dere har vel fått med dere alle overfallsvoldtektene i helga? Jeg skal allderrri gå alene der når det er mørkt!)

Så var jeg ombord i toget, hvor jeg hadde en elendig natt; sliten, sannsynligvis fremdeles bakfull, full av feber og hals- og ørevondt, følte meg generelt udugelig, stygg og dum, og av alle ting fikk jeg et voldsomt sorganfall etter Bast, så jeg satt stort sett og sippet (lydløst) til jeg sovnet i tretida. (Hahah, jisses, glad jeg ikke satt ved siden av meg selv!)

Klokka sju ankom vi Trondheim, hvor jeg ble hentet til frokost med Linnea og co., beste kur mot hvasomhelst! :) Deretter  kjørte jeg hjemover. Og. Det. Som. Var. Veldig. Veldig rart. Var at det var, vel, hm, det var kjipt å komme hjem. ?!. Det kan ha noe med å gjøre at jeg fikk beskjed om at Havørna tar alle villsaulammene, at huset var kaldt, rotete, skittent, og at Perle (jeg går ut fra at det var henne) hadde revet ned og knust en blomsterpotte (med plante ja, ergo jord og skår overalt), og jeg strengt tatt var syk. Litt interessant er det at den eneste forskjellen på huset nå, to dager etterpå, er at temperaturen er det eneste som har endret seg... Må på en eller annen måte få et mye lengre døgn i morgen!

Jah, var ikke detta ingteresangt og oppløftandes så vet ikke jeg! Nå er jeg iallefall frisk, full av svart humor og har mange sarkastiske samtaler med meg selv. Ok, tar tilbake det med "frisk". ;)

FRED & KJÆRLIGHET! 
I truly, madly, deeply love you all!

1 kommentar:

Hege sa...

Synes det var kjempeinteressant, nå vet jeg hva du holdt deg opptatt med etter jeg sendte deg ned på Olympen søndag kveld :) Tragisk med vannet, jeg fikk nok varme til å dusje noen timer senere, merkelig var det,,,

Gleder meg til neste gang du kommer på besøk, brunosten skal stå klar!