onsdag 30. mars 2011

Nytt barn

I dag ble det nytt kopplam gitt. Helsike også! Men alternativet var å la kråkene hakke han i stykker, ergo var det intet alternativ. Når det er sagt, om dere kommer over et lam dere tror ikke har mor, IKKE RØR DET, sjansen er kjempestor for at mora er der og at alt er i orden, om du begynner å blande deg fucker du det garantert opp og lammet får en sørgelig skjebne. Så en gang til; om du ser et villsaulam du tror er forlatt, IKKE RØR DET, du bør selvfølgelig prøve å få gitt beskjed til dyreeier om mistankene dine, men IKKE RØR DET! Da dreper jeg deg. 

Hvordan forsvarer jeg så mine egne handlinger? Jo, vi, pappa og jeg, så hvem som var mora, hun hadde nettopp lammet, og at hun hadde med seg det ene lammet og overhodet ikke responderte på det andre. Litt erfaring med atferden deres har man jo fått etterhvert, så vi var  begge sikre. Dermed ble lille Mister med hjem til kjøkkenet på Edmundgården, og gjorde plutselig Osloplanene noe utrygge...

"Mææ, mææææ, hvor er du Mamma?"

Som sagt, å la han bli kråkenes rov var uaktuelt!

2 kommentarer:

Hilde sa...

Søteste sauen jeg har sett!! Blir det ikke Oslo-tur på deg så kan jeg trøste deg med at det iallefall ikke er noe vær å skryte av her. Det snør!!!! Blæ

Frøken Farmer sa...

Ånei, blæ! Jeg kommer til byen din, Mister er en flink liten fyr, så jeg tror Pappa skal klare å stelle han. :)