lørdag 12. mars 2011

Kontrastverden

Verden er fryktelig i dag, har krysset fingre, tær og sjel for at atomreaktorene i Japan ikke skulle gå til helvete, men nå er to ute av kontroll. Hvorforhvorforhvorfor finnes det atomkraftverk? Jeg blir litt kvalmere for hver gang jeg sjekker dagbladet, vg, nrk og twitter. 

Samtidig har jeg det utrolig fint; det går bra med Vira og de andre firbeinte rundt meg, jeg har fyr i begge ovnene, rock n'roll i ørene, klesvask og husvask og hårvask på g, og senere idag samles firkløveret endelig:

Å bo på Edmungdården, i Norge, er et uforståelig privilegium.

1 kommentar:

Lisa L.S sa...

I går satt jag framför nyheterna och grät. Jag kan inte titta på bilderna från Japan utan att tårarna rinner och de vill inte stoppa.
Man känner sig liten och maktlös när moder jord bestämmer sig för att visa sin makt.
Idag har jag inte ens orkat titta på nyheterna.
Försökte skriva om det på bloggen men jag får inte ut några ord som passar. Istället blev det ett glatt och ytligt inlägg. Kanske för att jag behöver känna att livet går vidare. Men alla mina tankar är hos Japan.

Kramar