onsdag 23. mars 2011

Homo eller hetero, mennesker er vi alle!

Homofili. Det var ikke en sak på møtet i går, men et tema tatt opp til diskusjon, av meg, fordi jeg var veldig interessert i høre hva de andre rådsmedlemmene mente om homofili, om jeg egentlig kunne sitte i dette rådet, for hvis det var veldig steile meninger om at dette er synd, blant flertallet, ville det vært uaktuelt å være med videre. Egentlig føltes det absurd å ta det opp, fordi for meg så er det ikke noe tema. Noen jenter liker gutter, noen jenter liker jenter, noen gutter liker gutter, noen gutter liker jenter, noen gutter og jenter liker både jenter og gutter. Og så da? Hva i ALL VERDEN er probemet med det? Mange bruker Bibelen til å finne problemer med det, det er seks steder, "seksløperen", hvor det står særlig nevnt at det er "en styggedom", men det står mye tullete i Bibelen og fire av de er uansett for drøye til å dra inn i 2011. Dessuten står det i 1. Kor 13 følgende, som bør veie tyngre enn alt annet:

Så blir de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. 
Men størst blant dem er kjærligheten.

Og det er jo nettopp det vi snakker om; KJÆRLIGHET!!! Hvem er vi til å dømme andres kjærlighet? Trekk ut noen bjelker av ditt eget øye før du setter deg selv til å kaste både første og andre stein...

Heldigvis er de fleste i rådet (de som var til stede iallefall) enige i dette, selv om det nok ikke er så enkelt for alle som for meg. De som jeg skjønte ikke var helt enige sa ikke så mye, ettersom majoriteten veier Kjærlighet over Styggedom. 


Fred og Kjærlighet.

4 kommentarer:

Anne-Lise sa...

Kjempebra at du tar opp saken i det litt (?) strenge kristne miljøet i kommunen! Alle er vi like mye verd, uansett :) Nå er ikke jeg verken spesielt kristen eller spesielt homofil, men derimot veldig for at folk skal få tro, mene og føle akkurat det de vil her i verden!

Er forresten sauebonde (eller så godt som, typen eier buskapen) ;) Et lass med gammelnorsk spælsau, som snart skal få et enda større lass med søte små :)

Ronja sa...

Damn straight! (For å si det med en ordvits.)

Bra, Line. Jeg tror og håper på kjærligheten. <3

Sunniva s.o sa...

Kjempebra!
<3 :)

Kari-Anne sa...

Jeg tar av meg hatten for deg Line! Verden trenger flere av deg! Stå på , en vakker dag sitter du i sjefsstolen over alle sjefsstoler!!