torsdag 10. mars 2011

Gjete fårene på Stokkøya

Hei, 
jeg er litt ør, har ikke fått sovet så mye, lille lam, som heter Elvira, har fått flaske kl. 22, 00, 02, 04.30, 07, 10, 13 og 15. Og selv om hun er aldri så skjønn og jeg synes det er flott å redde livet hennes, klarer jeg ikke å la være å tenke at "dette er altfor tiiiidlig, sesongen blir aaaaltfor lang om jeg må drive å løpe i fjøset hele tida fra nå og uti mai/juni.. buhuuu!" Jeg trenger 10 timer søvn, uavbrutt. Altså, jeg må løpe dit og fôre lammet hele tida, ikke sjekke etter flere lam, det er bare denne sauen som har møtt en ungvær mens de ennå var ute i oktober, resten kommer nok som planlagt, etter påske.

Egentlig skulle jeg vært i Trondheim i dag, og endelig gå til biopat-Lene, og endelig klippe hår hos Kristin, og endelig kikke litt i butikker og puste litt eksos, men siden lille Vira kom, måtte det avlyses. For søttiåttende gang.

Hm, dette blir usammenhengende. Jeg har veldig lyst til å legge meg nedpå nå, men har en plan om å vaske litt i huset, til jeg får storfint besøk av SIRI på lørdag. :)

Tok med kameraet i fjøset i stad, men glemte at jeg hadde det med meg så det ligger i kjeledresslomma fortsatt. Prøver på nytt i sekstida. Anyway, her er noen bilder av turen Argos og jeg hadde på Stokkøya i går, da vi gikk Fra Sundet til Troningen (ca. 2 timer) for å gjete eventuelle dyr på feil side til rett side. (Formulering er ikke min sterkeste side i dag gitt.) Elsker landskapet!

Utsikt mot Harbak fra Sundet!

Hull under gjerdet..

så jeg merket det med en skolisse.

Denne veien ble lagt i 1929/30, av folk på nødsarbeid!

2 kommentarer:

Lisa L.S sa...

Fantastiskt vackert!
Jag säger det ännu en gång: vilken tur de har som har en sån härlig människa som dig. Det där lilla lammet kommer nog att bli en liten kelgris när det fått växa upp så nära dig. Lilla Vira. <3

Siri sa...

Du trenger ikke vaske hus for min skyld.
Gleder meg!