søndag 20. mars 2011

Bydøgn

På torsdag tok jeg Bestefars bil (som jeg har lånt i 100 år nå..) og duret avgårde til Bartebyen og Solsiden Spa. Jeg ble bedt om å møte om 15-20 min før tiden, så jeg var der en halvtime før og etter 40 min. var jeg litt utålmodig, men ble til slutt hentet av ei snelle som var så søt og snill at sukker blir salt i forhold.

Først var det infrrød sauna (åpner porene, virker drenerende og annet fint, jeg ikke husker hva hun sa), hvor jeg ble servert en diger mugge vann og frisk og deilig frukt. Herlig, sant? Men av en eller annen merkelig grunn klarte jeg ikke å slappe av og koble fra, hodet spant som bare det, aner ikke hvorfor, jeg pleier å være vedensmester i å slappe av. Det var likevel veldig godt å sitte der, det skal være sagt. Etter 20 min. i varmen dyppet jeg meg i en kaldkulp (iiih) før jeg hoppet i boblebadet. Og der klarte jeg etterhvert å koble ut og nøt max. Aner ikke hvor lenge jeg satt der, halvtime til tre kvarter kanskje? Til slutt var det 25 min. ryggmassasje, noe som var himmelsk! Tusen takk for gaven, Mirela!

Etterpå dro jeg til Linnea & co. hvor jeg fikk Linnea-tid, deilig wok, sydengaver og sofaslapping. Digg!


Fredag var friørtime hos Kristin den store happeningen, men før det rakk jeg å sose omkring på Shine, Weekday og Retro... På Shine møtte jeg atter en gang disse støvlettene fra Vanessa Bruno, (vi har hatt et avstandsforhold siden oktober) nå nede i 1500 kr (fra 5500)!

Holdt dog hodet kaldt og sa jeg måtte tenke på det, sukk, jeg hater å være fornuftig!

På Weekday finner jeg bestandig masse jeg vil ha, men var døll og fornuftig der óg, og kjøpte kun to nødvendigheter; en fantastisk hvit skjorte (show you later) og en svart ziphood, men sistnevnte kan det hende returneres, fordi.. På Retro gikk jeg meg BANG rett på skoene jeg har mye mere lyst på, de fantastiske Acne Track Shoe som jeg har vært alvorlig forelsket i siden tidlig i oktober. (Møtte visst mange i oktober..)

"Crap!" utbrøt jeg høyt i det jeg kom opp trappa på Retro og fikk øye på de. Damene i butikken lo og lurte på "var det noen sko som ropte på deg?", jeg beklaget utbruddet og vedgikk at jo, de hadde ropt på meg, lenge. "Hvilken størrelse er du?" sa de og plutselig hadde jeg på de mest perfekte sko. Ikke bare er de F I N E, evig anvendelige og går til alt, de er G O D E også!? Bananas!

Likevel, love at first sight til tross, jeg tok de motvillig av meg, tørket en tåre og ba de holde de av ut neste dag, i tilfelle et eller annet. Dessverre lot jeg den forbannede, trauste, nogood'e, grenseløst kjipe fornuften seire og foretok meg nada for at de skulle bli mine i går. Ja, de var selvfølgelig det siste paret i svart og str. 40, og nei, de svarte kommer ikke i produksjon igjen. Jeg tuller ikke; de er det eneste jeg har tenkt på siden.
(Joda, det fins kopier i hver eneste skobutikk, men jeg vil ikke ha kopien, jeg vil ha the real thing!)

Etter den traumatiske opplevelsen var det godt å sette seg i en frisørstol på Adam og Eva og la Kristin regjere over skalpen!

Det ble stripet og klippet, og jeg følte meg hundremillioner ganger finere og freshere  da jeg gikk ut enn da jeg gikk inn. Frisørtimer er nok et godt alternativ til antidepressiva!

Vi snakket mye om å fikse rosa tupper, som jeg har blogget om en gang eller sju, men jeg var ikke 100% sikker (pysa!). Det kan likevel hende det blir, jeg tok nemlig med meg en boks med rosa hårfarge hjem...  Hva sier dere, go or no?

Oi, detta ble mye skrabbel gitt, på tide å runde av! - Etter hårfiks, inkludert sminkeoppfrisking (hvilken lipgloss var det, Kristin? Den var kanonfin!) var jeg overklar for byens uteliv, men da var det bare å vende snuten hjem. Hjem, som jeg tross alt ikke vil bytte bort, ikke en gang mot et par Acne Tracks, tror jeg...

3 kommentarer:

Life on Lonely Planet sa...

Kjempefin på håret, frøken Farmer!
Tenkte egentlig ikke at du var typen til å ville ha ha rosa tupper, men etter å ha sett blogginnlegget ditt så skjønte jeg bedre hva du mente. Driitstilig, go go go! :)

Lisa L.S sa...

Supersnyggt med snélugg! Nu väntar jag med spänning på om det blir rosa toppar eller inte. :-)

Håller med. Acne orginal annars kan det va!

Kristin Næverdal sa...

GGGOOOOOO!!!!!

og neste gang gleder jeg til å rufse deg til litt mer!!! Du kler den beach'ie netto duppa i havet stilen... ;-D GOO PINK BEACH!!!