søndag 20. februar 2011

Veskebalansen

Rett som det er, på de fashionistiske bloggene, får man kikke på innholdet i vesken til lekre føkener. Vesken er som regel svinelekker (og svindyr) og innholdet er totally flawless. Vel, det er som regel ikke tilstanden i mine vesker... Disse bildene tok jeg tidlig i desember, men de er likevel ganske representative for ståa nå også. So here goes - dette er omtrentlig hva jeg pleier å drasse rundt på:

Disse tre veskene er favorittene mine, (+ den hvite skinnveska!) 
Den store svarte er fra Volcom og kjøpt i Praha, den rommer både mac, toalettsaker, ekstra skift og en flaske rom. + alt det andre. Den brune med naglene er fra Rip Curl, kjøpt i Australia, har riper etter en bilkrasj, og er den jeg bruker absolutt mest, finfin og slouchy. Den lille brune skinnveska er definitivt den jeg er mest glad i! Den er håndlaget og kjøpt i Ungarn for ca. 35 år siden, av min mor. Hun var på ferie med familien, og hadde kikket på denne vesken hver dag de var der. Dagen før de skulle dra videre bestemte hun seg for å kjøpe den, men da var den solgt. Heldigvis for henne (og meg) var den gamle mannen som lagde veskene så snill at han lagde en ny til henne til neste dag! Og så - - - døde han. Det er helt sant, denne vesken var det siste han lagde, og det gjør den ekstra spesiell.

Her er hva de inneholdt den dagen, usensurert.

Vekslepenger går alltid rett i veska, aldri i lomeboka, skrivesaker er kjekt å ha, likeså en haug gamle kvitteringer. Not.

Filofax med Burtonklistermerke har vært med i mange år nå, var en gave fra en eks, nøkkelkort til Åset Skole, kamerabatterilader, solbriller og lommebok fra Topshop. (Men nå bruker jeg gullsaken under her.)

Rot i lommeboka også, fyrstikker fra Kampen Bistro, kladdeark med notater og utregninger til mattetime i 10. trinn.

Sokker, gullpung som var med i ELLE, (lommeboka mi nå om dagen) hårstrikk, håndkrem, hårnåler, lypsyl, kondom, q-tips, vareprøver fra Dermalogica, tamponger, øredobber, painkillers, ølkork, sjokoladepapir, etc......

I tillegg har jeg som regel mobiltelefon (selv om jeg foretrekker å ikke ha den med), tyggis, YSLs touche eclat og et lommespeil. Og kamera såklart.

Hah, var ikke dette spennende og interessant? Snøft.

Tror jeg kaller det en dag og labber på loftet. I morgen er det mandag, det blir bra!

Fred & Kjærlighet!

5 kommentarer:

Alfie sa...

Eg vil påstå at du er forberedt på det meste!
Det du anglar er ein søt, liten, litt feminim leatherman multitool.

Klem Alfie

Elizabeth sa...

Ojoj, du hadde mye i veskene dine :D

Ingvild sa...

Enig med Alfie, da er du sikra ;)

Frøken Farmer sa...

Ja, har tenkt på at jeg skulle hatt en liten lommekniv, men en leatherman er vel optimalt ja! Herved på ønskelista. :)

Lisa L.S sa...

Ha ha ha ha... Ja, man får hålla med om att du är förberedd på det mesta.
Själv är jag en sån som rensar väskan varje dag och får ångest av att ha massor av saker. Jag försöker ha så lite som möjligt men ändå blir den alltid proppfull. Så jäkla mycket vi tjejer alltid kånkar runt på. Hur sjutton löser killarna situationen nu när alla prylar ska med?

Älskade historien om den lilla väskan. FIN!