onsdag 9. februar 2011

Desperado?


Dette er så ingenlunde dagens, men et av alternativene jeg vurderte på lørdag. I dag har jeg vasket i Troningen og sett ut som ei vaskefille. Men bortsett fra dét, og at jeg forsov meg i dag igjen, har det vært en fin dag. Er dog zzzupertrøtt nå og skal komme meg i seng, i morgen skal jeg være vikar i barnehagen i Stoksund, og jeg orker ikke å forsove meg, er så fælt å starte dagen med stress.

Føler jeg bare skriver nonsens, så avslutter med noen linjer, som jeg falt for i desember, fra et dikt av Terje Thorsen:
"vaskeekte desperadoer stjeler ikke penger... de stjeler drømmer"


Fint? Lenge syntes jeg det var romantisk, men nå er jeg ikke helt sikker. Å stjele drømmer kan umulig være bra? Da mister jo noen sin drøm. Eller, det kommer vel an på hvordan man tolker det. Hva om man drømmer om noen, og så klarer å stjele hjertet deres? Er man da en vaskeekte desperado?

Fred & Kjærlighet.

3 kommentarer:

Marit sa...

Om du stjeler drømmen til noen, deler dere den.
Sånn som at jeg stjal drømmen om at søstra mi skal vinne i lotto, for da skal jeg på laaaang ferietur ;)

nadja sa...

<3.
jeg drømmer også om sommeren. kanskje vi kan dele på en drøm?..

Alfie sa...

"Utan mine draumar er eg ingenting..."
-Sitat Alfie-

So eg håpar ingen stjeler draumane mine i alle fall.

Poeten Alfie