onsdag 23. februar 2011

Dagens 230211

Jakke - Sonia by Sonia Rykiel
Ullgenser - vintage, vært med Bestefar på sjøen før!
Jeans - Lee
Skinnhansker - H&M

Allah og herregud så inni bøtterockhampen kaldt det er i dag! Jeg har hatt lag på lag med ull og varmedress ute i fjøset, men kan ikke huske sist jeg frøs så mye, brrrrr! Dyrlegene har vært her og tatt blodprøver av 35 dyr fra Pappas besetning, for å teste for Mædi og Brucellose. Vi har ingen av disse sykdommene i Norge, så dette er et direktiv fra EU, for å konstatere og sjekke at vi fremdeles ikke har det. Pappa var en av åtte tilfeldig utvalgte på Fosen. Det gikk greit, hans sauer er like veloppdragne som mine, men det tok tid, og jeg som sto stille og noterte individnummer i et skjema og skrev på blodprøveglassene ble regelrett en istapp. (Jeg tok jobben til den ene dyrlegen fordi han ble for kald. ;)

Etterpå var det av med fjøsklærne, (og 5 minutter med føttene i varmvann for å tine) over i vanlige klær, (dagens) ta macen under arma og dure ned til  nausta for å knipse bilder til ei jubileumsbok som Stoksund Skole skal lage til 50-årsjubileumet sitt i år. Tror jeg ble rimelig rød og forblåst, men det var for kaldt til å være forfengelig!

Nå har jeg såvidt fått varme i skrotten, så da skal jeg bryte meg ut igjen, sauene vil ha mere fôr. Dessuten må jeg bære vann i bøtter, fra huset, (ergo blir det fjøslukt i gangen, pføy!) ettersom alt av kraner og slanger har frosset. Hurra. Well, a woman has got to do what a woman has got to do!

Rock & roll, peace & love, sheep & style! ;)

2 kommentarer:

Lisa L.S sa...

Du håller stilen bättre än de flesta fårbönder jag har sett och jag har sett en del. Jag har ju trots allt bott på Gotland där det kryllar av får (eller lamm som de säger där). :-)

Frøken Farmer sa...

Hehe, takk! ;)

Vi sier sau om de voksne og lam til de små og unge. :)