onsdag 26. januar 2011

Midt i mellom er ikke for meg

I kveld har jeg hatt en samtale/intervju hvor jeg blant annet har snakket om at en av premissene for at jeg kan bo her ute er at jeg må ha mulighet til å stikke av til urbane strøk når landsbygda blir for snever. Det er ikke så ofte jeg stikker, men det at jeg vet at jeg kan er det viktigste. Jeg elsker landet, jeg elsker byen. Noe midt i mellom, type tettsted, er så uaktuelt som det kan få blitt.

Ja, det var bare det. Så angående videoen i forrige innlegg, hvor jeg deklamerer at havet, fjellet og hunden er alt jeg trenger, er det en sannhet med modifikasjoner. Jeg trenger også energien i en by, en heit nattklubb og en rom&cola, en gang i blant.

(Venner og familie regnes som selvsagte, nærmest som første nivå i Maslows behovspyramide. Jo, jeg vet at de egentlig kommer først på tredje nivå, men de er livsviktige.)

Hva trenger du?

Yes, well. God natt.

3 kommentarer:

Wanja B sa...

I hear you sister! Ja takk, begge deler! Er det forandringer på gang hos deg, med ny jobb?

frikke sa...

Der fikk du meg jammen til å søke opp denne behovspyramiden, som var ukjent for meg (tydelig noe jeg har sovet bort fra i timen) Uansett - er enig med deg å flytte venner/familie høyere opp, men jeg har vanskelighet med å sette de over mat, altså. På lik linje kanskje, men ikke over. men det var kanskje det du mente også? :)

Uansett et tema jeg ser for meg kan oppta et helt nachspiel!

Tjo bing!

Frøken Farmer sa...

Wanja - nei, ingen forandringer på gang nå, selv om jeg håper det kommer til å skje et eller annet i løpet av året!

Frikke - Greit, fysiologiske behov kommer nok først, om vi tenker overlevelse, men ja, nesten på lik linje da. :) Helt klart samtaleemne på nach, hehe.