tirsdag 6. juli 2010

Blomstershopping

  
I går var mamma og jeg en tur i Åfjord for diverse ærend. Jeg var bl.a. innom legekontoret, og legevikaren var k-k-kjekk! Jeg spurte nesten kontordamen om han var singel.. men nøyde meg med å kommentere at han var kjekk. Gud, jeg hørtes sikkert ut som jeg var 14. Nuvel. 

Jeg haterhater å dra fra Harbak når det er fint vær og iallefall å dra fra Harbak til Åfjord, det kjennes fullkomment meningsløst. Men det er jo en fin anledning til å bytte ut malingsklærne med klær jeg nesten aldri har brukt!

Dette skinnnskjørtet har jeg hatt i ca. 10 år, kjøpte det brukt et eller annet sted. Men siden jeg helst ville at det skulle henge på hoftene, noe som ikke ser pent ut, ettersom det da blir for trangt, har jeg brukt det bare en gang som jeg kan huske. Men det er jo et highwaist skjørt, noe som jeg nå liker (selv om man får en veldig lang rompe..), og det sitter som støpt uten at mageflesk tyter over, hurra! Skjørtelengden er ganske ukurant, men det er bare å bestemme seg for at det er kult og vips, så er det kult! (I min verden iallefall, så får andre synes akkurat hva de vil. Det er en veldig fin innstilling, anbefales.)

Topp med skulderpaljetter - ?, vareprøvesalg
Skinnskjørt - vintage
Sko - Converse
Veske - gave
Armbånd - Nille, hehe

Beklager den crappy bildekvaliteten, det lille kameraet mitt sliter stadig mer, særlig innendørs. Kjøper nytt når jeg vinner i lotto e.l.

Det morsomste i går var og være med mamma på gartneriet! Å shoppe blomster var stas! Jeg plukket med Mais (!),  10 Stemorsblomster og  to Begonia (tror jeg det var), og min kjære mor spanderte! Hun kjøpte mye mer, så bilen så ut som en rullende hage!

I dag blir det mere maling og litt mere planting. Jeg elsker dette, å gjøre det fint her på gården. Tenk nå har jeg bodd her i to år, er på den tredje sommeren. Håper oppholdsværet holder seg neste uke også, så kanskje jeg får malt fjøset. Liften vi må leie var selvfølgelig utleid denne uka. Når fjøset blir malt blir det vilt mye finere her oppe, det er ærlig talt ganske utskjemmende sånn som det ser ut. Men sånn blir det jo når det ikke er malt på, sikkert 15 år. Gleder meg i allefall til å male det fint igjen, selv om jeg gruer meg til å stå høyt oppe i liften, blir svimmel ved tanken..

Egentlig vil jeg slett ikke flytte til høsten. Tips til hvor/hvordan jeg kan tjene noen ekstra kronasjer og fremdeles bo her ute? Skulle vært uten folkeskikk, 19 år og skrevet stygt om andre mennesker, da kunne jeg sikkert tjent litt på bloggen, hehe. Neida, jeg finner nok ut av det, endrer mening hver dag.

Oi, nå ble det mye babbel, på tide å røre seg ut igjen!
Ha en deilig dag!

Ingen kommentarer: