onsdag 30. juni 2010

Syke barn

God kveld.

Skodda ligger tung langt nedover fjellene og jeg er på vei i seng. Trøtt og tankefull. "Hvaskaljeggjøretilhøsten? Hvaskaljeggjøretilhøsten?"

Tenker også på kopplammene mine, flokken på 27 er nå redusert til 25, og det ser ut til at det kanskje må bli bare 23 også.. En dag i forrige uke haltet plutselig Petter og Eljar, og dagen etter var Jackson dårlig, hang med hodet og lå inne mens de andre var ute. Da jeg kom hjem sent på kvelden lå han død. Har ikke noen konkret idé om hva det kan være, men det gikk veldig fort. Haltegutta ble ikke bedre etter et par dager, så dyrlegen kom for å kikke på de. Begge hadde feber og han konkluderte med infeksjon/betennelse av noe slag og ga de antibiotika, noe jeg fortsatte med de neste tre dagene. Desverre er de slett ikke blitt bedre, Eljar har vondt i begge føttene på venstre side og Petter bruker bare en bakfot. De har blitt tynne og ligger mest, så det er ikke holdbart. Pappa og jeg tar en avgjørelse på hva vi skal gjøre i morgen... I tillegg ble Sawyer brått dårlig i forgår, lå inne for seg selv, men så tilsynelatende ok ut ellers. Tidlig på dagen i går kjente jeg at magen bulte ut litt på den ene siden, begynte å tenke på brokk. Og det var antagelig nettopp det, utpå ettermiddagen fant jeg han alene i et hjørne ute, stående på kne og magen var sykelig utspilt nedover. Da var det bare å la han få slippe så fort som mulig.

Sånn er det nå en gang, når man har mange dyr, noen blir syke og noen dør.
Leit er det uansett.

I går begynte jeg å male noen av hagemøblene og i dag begynte jeg på stabburet, gleder meg til å fortsette i morgen. Krysser fingrene for oppholdsvær enda en dag!

Ok, drømmeland neste for meg! Håper alt er bra med dere!
natta /L

4 kommentarer:

Anonym sa...

MÅ du gjøre noe annet enn det du gjør til høsten? Er ikke det å være sævvebonde fint? Det virker som du har nok å holde på med. Roe an der du er kanskje? Livet er ikke et annet sted. Gresset ser da grønt nok ut der du er!

Lykke til samme hva.

KAT sa...

Kanskje drømmer du om hva som skal skje. Virker uansett som du har det fint ! Fellene ...er de solgt? Kan godt komme hente en jeg altså.

Wanja B sa...

Du kommer nok til å bli fornøyd uansett hva du ender opp med, Oslo, Harbak!!Tingen er bare å bli fornøyd med tingenes tilstand, det er ikke så greit bestandig, men gir masse glede når man er kommet inni en god sirkel. Jeg blir med KAT å henter fellene, om du har flere igjen. Jeg kan være guide.

Klem klem

Funky Farmer sa...

Anonym - joda, jeg har nok å holde på med, men til høsten har jeg ikke nok penger, sosialt liv eller mulighet til å møte en potensiell kjæreste. Jeg kan ikke sitte og blomstre på mitt grønne gress og forvente at ting skal falle i fanget på meg. Desverre.

KAT og Wanja - jeg hadde tenkt å komme til dere, men ligger ikke an for det med det første, kanskje dere skal komme hit og se på saueskinn og dra og spise på Strandbaren med meg da? JA!