lørdag 12. juni 2010

bæbarn

Hei!
Jeg hadde tenkt å presentere hvert enkelt kopplam i løpet av våren, men det har bare blitt typ.. 5 kanskje. Her er 5 til, utvalgt på grunnlag av bilder som ikke var som dette:

- lam står ikke stille så lenge av gangen..

00366 Ingfryd
Ble avvist av moren sin, men har fått masse kjærlighet av meg og blitt stor og fin. Så ganske trist ut da hun var liten for ørene hennes hang ned pga. merkene. Fryden, som jeg kaller henne, er den yngste i storgruppa, så jeg har hatt et lite ekstra øye på henne, men hun står ikke tilbake for noen av de andre. Er veldig hengiven og liker kos!

00490 Brutus.
Moren til denne karen er bare ett år gammel og fikk trillinger! - Vi ønsker helst at årslammene bare får et lam, det er nok for en ungdom, vanligvis setter vi ikke på årslam en gang fordi vi synes de er for unge. Hun fikk altså tre stykker, og tok seg av de helt suverent, men jeg valgte etterhvert å ta fra ett for sikkerthets skyld. Det er hundre ganger bedreå få hjem to fine, jevne lam enn tre puslete! Brutus har det fint som kopplam og kommer til å bli stor og sterk.

00379 Eien
Oppkalt etter min kjære Søster (Eirin, hun kalte seg selv "Eien" før hun snakket rent.). Trillinglam som ikke klarte å konkurrere med søskenene om juret, i tillegg til at mor hadde lite melk. Ganske puslete lenge, men har blitt kjempefin! Nysgjerrig koselam som hopper opp på ryggen min om jeg sitter på huk.

00482 Fix
Bror til Eien! Jeg tok av Eien først, fordi hun var så tydelig på vei til å bli liten og tynn. Men moren hadde lite melk og denne karen ble sånn halvveis avvist, så da så. Jeg syntes han hadde så fin nese (var så spesiell med svart kant rundt perfekt formet rosa da han var liten), og her er tankerekken som ledet til navnet: nese - snute - snuten - politi - politimester Fix - Fix. Jadda. Selvstendig og sterk.

00360 Milka
Hun var ikke kopplam fra begynnelsen av, men pappa hentet henne inn den helgen jeg var i bryllup, da han oppdaget at hun var på god vei feil vei. Hun lærte seg aldri å drikke av smokk, skjønte ikke at hun måtte suge, bare tygde, men heldigvis lærte hun seg å drikke melk av bøtte i stedet og er i mye bedre form enn hun var da hun først kom. Likvel ser hun ut som barna man ser bilde av fra hungerkatastrofer; stor mage og kjempetynn ellers. Men veldig fin uansett. Navnet sitt fikk hun etter at hun begynte å drikke melk av bøtte, hun pleier å ha en søt melkebart når hun er ferdig.

1 kommentar:

Ingvild sa...

Fiiine bæbarna!!