mandag 8. februar 2010

dagens: klipp og lim / GN'R



For et par uker siden ble hele kjelleren hos mamma og pappa oversvømt, og rubbel og bit måtte reddes/kastes/rives. Det eneste jeg visste at jeg hadde der var dokkehuset mitt, men det var litt ødelagt fra før, ble enda mere ødelagt av vann og når jeg heller ikke ante hvor møblene var ble det kastet. Men mamma fant en eske merket med "Lines ting", som jeg slettes ikke kunne huske og dermed ikke ante hva inneholdt. Esken ble pakket da jeg gikk i 9. klasse omtrent, og gjett hva som lå i en pose øverst? Jepp, dokkehusmøblene.... Vel, skal kjøpe nytt dokkehus om jeg noen gang får en datter!


Hva mer inneholdt så denne tidskapselen? Vel, i hovedsak ræl; brosjyrer fra ulike vgs, alle konfirmasjonskortene mine, noen gamle mattebøker, blokkfløyta jeg ble tvunget til å spille på i musikktimene, en haug tomme smykkeesker og en del annet skrap som gikk rett i søpla. Men den slitne esken inneholdt også noen skatter! Bl.a. en lekker, rød liten veske jeg ikke kan huske å noen gang ha brukt, de fantastiske brillene mine fra da jeg var, tja, 10 år kanskje (bilder kommer så helt klart) og denne skatten av et smykke:

Guns N' Roses, ahh, min første musikkjærlighet! Da Paradise City rocket seg inn i ørene mine var jeg solgt! Smykket kan jeg dog ikke huske i det hele tatt, jeg tipper jeg fikk det da storebroren til en av venninnene mine (som jeg var dødsforelsket i) gikk over til Metallica.


Uansett, jeg elsker smykket og brukte det i dag. Jeg så faktisk ikke før jeg så bildene nå at det mangler en rose på den ene siden, men det gjør jo ingenting.



Bilderedigering på høyt nivå her.....


Det oransje Indiasmykket fikk også være med.


Dragon-hoodien passer på meg.

Dagens fråga: Hvilken GN'R-sang er den beste? Riktig svar gir et nydelig lam oppkalt etter deg til våren!

EDIT: Responsen var overveldende, men jeg har bestemt meg for at det blir en liten Alfine til våren! Et navn som klinger svært godt, da det snilleste mennesket som har gått på denne jorden, min oldemor, het Alfine!

2 kommentarer:

Alfie sa...

Veldig godt spørsmål. Har digga GN'R beinhardt og gjer det for so vidt endå.
Den første låta eg fekk kontakt med var "Knockin' on heavens door". Grei låt, men ikkje heilt på topp.

Eg fekk tidleg sansen for "Don't Cry". Litt blaut ballade, men vakker.

"Nowember Rain" og "Estranged" er fantastisk begge fantastiske, likar greia med 2 gitarsoloar. Og Slash leverar varene! Men, dette blir og litt vel ballade for ein tøffing som meg ;)

Vi må nok inn på eit av tidenes desidert beste album, Appetite for Destruction. "Welcome to the Jungle", "Night Rain", Brownstone", "Rocket Queen" osv osv. Plata er spekka med herleg galskap frå ende til anna.

Beste Guns n' låta finner vi sjølvsagt her, og der er ingen tvil når det kjem til stykket. "Sweet Child O' Mine"!!!!
Den såre gitaren til Slash i introen gjev med fortsatt frysningar i 5 min og 56 sek.
Det er forøvrig den einaste låta i verden som får meg på bordet for å spele luftgitar. Det har skjedd litt for mange gangar...

Klem Alfie

Siri sa...

Jeg husker det smykket!
Fantastisk :D