tirsdag 23. februar 2010

bysvipp



Jeg var jo i bartebyen en tur forrige mandag, med besøk hos biopat som hovedformål. Og som jeg nevnte før jeg dro, visste jeg ikke helt hva en biopat var eller gjorde, men at det var noe om å balansere kroppen og at det var noe jeg trengte. I tillegg kjenner jeg dama fra før, og siden dette bildet ligger på Trondhjem Medisinskes hjemmeside regner jeg med at jeg kan bruke det:

Lene Glasø, biopat og pen.

Biopati er en helhetlig analyse- og terapiform som kombinerer amerikansk biologisk medisin, tysk immun- og symbioseterapi og skandinavisk naturmedisin med sterke innslag fra Østen.

Definisjon av grunnlegger Kurt Nielsen: ”Menneskets allmenntilstand sees i biopatien som en naturlig konsekvens av dets samspill med miljøet, forholdet til andre mennesker og livet rundt seg, til seg selv og til selve tilværelsen. Det vi normalt kaller sykdom, er ett biprodukt av en mer omfattende degenerasjonsprosess, og denne degenerasjonen er en konsekvens av vår samlede livssituasjon. Helbredelse krever derfor en regenerasjon (gjenoppbygging) av organismen i sin helhet. Helbredelse krever reelle forandringer i et menneskes liv, psykisk så vel som ernæringsmessig og fysisk. ”

Apparatet/metoden hun bruker heter Vegatest Expert, du holder en metallsak koblet til en maskin i venstre hånd og Lene bruker en annen slags stav koblet til samme maskin som hun trykker i høyre håndflate, og utfra dette, + en del forhåndsspørmål, tikker maskinen ut hva som mangler deg. (I grove og upresise trekk!)

Jeg har (som jeg allerede visste) et ubrukelig kosthold, og av denne og andre grunner, en ikke helt happy kropp; superunderskudd på vitaminer og mineraler, matsensivitet, rester av kyssesykeviruset i kroppen, lymfatisk stress, bakteriell infeksjon, svak kjernemuskulatur (hva skjedde med aerobicinstruktøren???!) and the list goes on... Jeg skal bl.a. ikke spise sukker, melk, gjær, rødvin. eggehvite, okse, gris, kalkun, hvete, hard ost osv., mens frukt og grønnsaker bør hives innpå. Litt vanskelig å komme i gang med strikse matvaner, men det blir! Som sagt, jeg visste at jeg ikke spiser riktig, men jeg trengte et kraftig spark bak, this was it!

Etterpå møtte jeg min store lillebror, her i ekte streetstyle wear:


Man skulle egentlig ikke tro vi er i slekt, han er så tvers igjennom snill og positiv at jeg er en real heks i sammenligning. Helt ærlig talt.

Jeg droppet å ta turen innom Shine, etter at alle kvartalsregninger var betalt var det ikke stort igjen å shoppe designerkjoler for, så jeg jogga bare en kjapp runde inne på HM og kom hjem med ørepynt + en jeansjakke. LA DET BLI VÅR!




De nederste hylte nærmest "Torild", så de ble gitt bort, de andre har allerede prydet ørene mine. Jakken henger i gangen og minner meg på at det er et is- og kuldeøde utenfor og at jeg bare kan drømme om å ta den på meg med det første.
Seriøst, jeg brenner gladelig snowboardet mitt (som jeg elsker!) og danser naken på glørne om det kan gi plussgrader!

2 kommentarer:

søstra sa...

DEN jakken liker jeg!

Line sa...

Ja, den er en klassiker! Si fra om du vil bruke den!