søndag 14. februar 2010

svipptur til bartebyen

I går sto jeg opp kl. 5 (!) (lørdag) (!) og kl. 6 satte jeg meg i bilen. Kl. 8 skulle jeg ta hurtigbåten over fjorden, jeg hadde mao. 2 timer, noe som skulle være god tid i massevis. Men det var så inni helsikes glatt på første halvdel av turen at jeg måtte snegle avgårde og faktisk ikke rakk båten! GAH! Jeg hadde frisørtime kl. 9 og neste båt gikk ikke før, nettopp, kl. 9. Men jeg fikk ringt og gitt beskjed og jeg klarte å komme meg til salongen ca. halv ti! I tillegg hadde jaggu geniale Kristin lagt inn en halvtime ekstra for at vi skulle være sikker på å få gjort det vi ville, så hun rakk det som skulle gjøres selv om jeg kom alt for seint! Adam og Eva folkens, kan ikke annet enn å anbefale. Sjekk forøvrig den nye bloggen til Kristin! Kommende uke er hun i Oslo på Fashion Week, kanskje det kommer noe goodies på bloggen når hun er hjemme igjen?


Her er jeg endelig kommet meg på båten og spiser nistematen min.


En søt, gammel kone hos frisøren...
Det ble ingen store forandringer på håret, surfish er håret som står på sommerplanen, så det ble lagt inn striper i etterveksten, men ikke i hele, for å få dybde og bruke mer av de naturlige fargene mine etterhvert som det vokser. Ellers ble det stusset, vil fremdeles ha lengre hår... Fikk forøvrig skryt for å være flink til å ta vare på håret! Bruk skikkelige produkter folkens! (<3 Redken.)


Et glimt av salongen.


Kristin ordnet store bølger i håret, men jeg har ingen bilder av det selvfølgelig, dette er mange timer senere og det fuktige været har tatt piffen av det.

Da håret var ferdig dro jeg til Solsiden og møtte Randi, Benjamin og Morten - endelig! Var så godt å se de igjen! Etter noen ærend i byen ble jeg med de hjem til det nye huset deres og fikk endelig gitt innflyttingsgaven jeg kjøpte i Praha i oktober... Ja, så flink er jeg til å besøke vennene mine. Uansett, det var veldig godt å være sammen med de, Randi er en av mine tre kjæreste venner som jeg ikke klarer meg uten!



Etter at jeg dro fra RM'B stakk jeg innom Shine. Der fant jeg to nydelige kjoler (på supersalg!) jeg gjerne skulle tatt med meg hjem... Den over er fra Vanessa Bruno og den under fra Philip Lim. Bildene yter de ikke rettferdighet, men er du en frøken i medium og vil gjøre et kupp - løp og kjøp!



Bonde i byen. Det vises ikke så godt, men over genseren hadde jeg først en svart, lang vest, dernest en svart, litt lang hettejakke og en svart vanlig kort skinnjakke øverst. Lag på lag ftw.

Mange favoritter på en gang på gang her.


I morgen skal jeg faktisk en svipptur til byen igjen. Har time til biopat og optiker. Hva en biopat gjør vet jeg ikke, det skal jeg fortelle dere når jeg har funnet det ut! Kan hende jeg tar en tur innom Shine og kikker en gang til på de kjolene også...

4 kommentarer:

frikke sa...

åhhh... savner Trondheim til tider. Hvor langt bor du unna herligheten?

Line sa...

Trondheim er en godby! Jeg bor ca 2,5 times biltur inkl. 25 min. ferge unna. Overkommelig.

Anonym sa...

Hvor ligger shine?

Line sa...

Hei, Shine ligger i en tverrgate til th. angell og olav tryggvassons gt., Jomfrugata mener jeg den heter, men adr. er Olav Tryggvasons gate 33. Rett ovenfor Byhaven.