onsdag 9. desember 2009

Mitt lille Hjerte


Basti min har blitt skremmende tynn de siste ukene. Hun spiser nesten ingenting og ligger bare på badegulvet og sover. Hun får alt hun vil ha, ferskt fôr hver dag, på gulvet i stedet for i skåla, for det et visst bedre, tunfisk, skinkestek, og friskt vann alltid tilgjengelig, men ingenting ser ut til å friste noe særlig. Hun spiser bittelitt, drikker av springen, før hun labber tilbake til badet.

Hun er jo en gammel dame og har alltid vært liten og lett, men nå klassifiseres hun som beinrangel. Det er heller ingen lekne fakter å se. Jeg håper det bare er en periode som går over, det har nemlig hendt før, men jeg tror ikke hun har vært så tynn noen gang.

Jeg har hjertet i halsen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Håper pusi din blir bedre! Hva sier dyrlegen?

Line sa...

Hun blr nok bedre, da jeg kom hjem i dag hadde hun spist opp tunfisken sin, og i ettermiddag var hun ute et par timer.

Dyrlegen sier ikke så mye uten å undersøke, men jeg har gode dyrlegekontakter, så om hun blir syk på ordentlig durer vi til Stjørdal Dyreklinikk.