mandag 7. september 2009

I enden av regnbuen


- bor jeg!


Noe jeg er særdeles fornøyd med!




I tillegg har jeg en utsikt som får sjelen i vater, men hjertet til å gråte.

Mandag i dag. Norsk, engelsk, matte, og kos med gamleklassen min på formingsavdelinga til slutt - svisj svusj, så var dagen over. Etterpå var jeg på jobb til klokka 18, men sliter med å være effektiv når klokka begynner å passere 16, og iallefall 17! Dessuten var jeg så sulten at jeg stakk over veien til bensinstasjonen og kjøpte meg en ekkel ekkel burgerpølse(??) og smågodt.. og ble så mett og kvalm at jeg bokstavelig talt hadde "maten" i halsen etterpå.

Vel hjemme var det rett ut i regnet og hente to våte hester og leie de "Sørom", som vi sier, der er det et sommerfjøs de kan gå inn i og ha le for både regn og stormen som skal komme. Og når det nå begynner å bli skikkelig dritthøst, da begynner jeg å akseptere at det er høst, og løper rundt i støvler og regnjakke og ler. Alene. Som en ekte bygdetulling. Herlig! Og innimellom regnbygene og vindkastene stakk sola seg fram og ga oss en vakker regnbue og trolsk lys. På toppen av det hele fikk jeg nybakt brød av mamma, himmelsk godt!

Nå er klokka straks 22, ute er det mye vær på vei, regnet plasker mot rutene. På kjøkkenet er det lunt og godt, med levende lys og en sovende katt i senga si foran panelovnen. Jeg skal sette meg inn i naturfagkapittelet jeg skal undervise i i morgen, før jeg skal legge meg i min kjære seng.
I morgen er det en NY dag! Je!

1 kommentar:

Alfie sa...

herlige bilder, Line!

Håpa det blir godver når eg skal til Fosen!

Klem Alfie