fredag 15. mai 2009

Urven frøken med nye sko.

Fredag!
Jeg våknet iskald og badet i svette i morges. Etter noen minutter på beina kjente jeg fort at det ble hjemmedag på meg. Mage og hode. Det er som regel det som klikker hos meg.
Men har blitt bedre utover dagen, så nå skal jeg tusle ut i sola og lage innhegning til de største kopplamma.

Kopplamantallet er oppe i 22 nå og de er delt inn i tre grupper, hovedsaklig etter alder. Det pleier å bli 20-25 kopplam hvert år. Noen pga. at moren ikke vil ha de, noen pga. mor ikke har nok melk til alle lammene, noen pga. at mor dør, noen pga. at de er fullstendig evneveike og ikke evner å finne spenene og ta vare på seg selv. Forøvrig anbefaler jeg Sprayfo melkerstatning over syrnet Kalvegodt om noen av dere skulle få kopplam en gang. Det er mye mindre arbeid, mindre sjanse for diarè, lett å lære lamma og drikke og jeg har aldri hatt så store og fine kopplam som i år! Tvi for klumpete surmelk, Yey for Sprayfo!

Hege min ville se noe av det jeg kjøpte i byen på onsdag, og her er et par glimt av skoene. Det ble Vans på meg likevel, enkle og fine med hvite ruter, dog liiitt trange, satser på at de blir gode etterhvert.
Og dette er skoene jeg kjøpte på Shine, det var rabatt på alle sko! (Se bort fra antrekket, etter fjøset i går kveld.) Vanessa Bruno er merket. Liker de veldig godt, men de er str 41 og det ideelle hadde vært 40.. Vel, får legge inn såler elno. Og er du en ekstremt observant leser vil du kanskje kjenne de igjen, jeg prøvde de nemlig i januar, (da påsto jeg at de var fra Isabel Marant, men der huska jeg feil). OG!! - de berømmelige paljettbuksene fra Stine Goya henger også på Shine, både i gull og i svart. Jeg hadde ikke tid til å prøve da jeg var der, men de så smashing ut!


Ikke så gode bilder, men de er enkle og kule på samme tid (skoene altså).

Det er jo litt interessant at jeg bruker str. 40 i sko og kommer hjem med et par i 39 og et i 41..? Eller, interessant er kanskje ikke ordet, prøv med teit.

3 kommentarer:

Ingvild sa...

Visste ikke det fantes så kule sko i str 41 jeg, det finnes håp...!

Håper du, alle lammene og sauene og barna får ei finfin 17.mai-helg. Noen spesielle planer for feiring?
På Ås er det varmt, hodene koker og eksamen... vel, det blir like godt å ta ferie i år også.

Line sa...

Åjoda, damesko går som regel opp tom. 41, og det fine er at vi nesten alltid kan finne de kule skoene på salg i vår str!

Jeg savner ikke eksamenstida det grann, men en Ås-17.mai er jo en hyggelig affære! Særlig da man var ung Hunkatt, oioi... Håper du får en flott nasjonaldag og lykke til med å vinne over eksamensdyret!

Ingen spesielle planer, gå i tog, spise lapskaus på skolen, se på små barn i fine klær som løper og tryner på asfalten.. you know.

klem!

Hege sa...

De Shine-skoene var virkelig deg! Husker du skrev om dem for en stund siden, så flaks at det var rabatt :)Komme til Oslo og bruke pensko med meg snart!