søndag 10. mai 2009

Siplus

Heio.
(Ingen bilder tatt i helga, så her er noen flere, solfine glimt fra fredag.)


Idag har jeg ønsket at jeg hadde en liten, lettstelt leilighet rett ved siden av en kaffebar, og bare Bast å stelle med... Er rett og slett litt sliten, sikkert pga for lite søvn de siste ukene mer enn at jeg har jobbet så veldig mye. Men har vært i fjøset stort sett hele helga, vært flink jordmor på et par feilstillinger bl.a., og da får jeg aldri gjort ting jeg har lyst til å gjøre innendørs. Som å vaske, ikke bare støvsuge... Og nå står mandagen og banker på allerede. Begynte nesten å grine da jeg sto i kjeledressen min og oppdaget at klokka var blitt ni på kvelden. Tvi.
Har lyst til å ha en dag med sofa, film og smågodt snart. Det er vel ikke for mye forlangt? Men, det får vel vente til de siste sauene har lammet og alle lam er på g. "På g", for et lamt uttrykk. Tog du 'an? Har også veldig lyst på sol, varme, ferie, penger og en TB (Tause Birger). Men det ble kanskje i overkant å forlange? Kan jeg velge en ting da? Da velger jeg i såfall penger. Ja, rett og slett. Hva hadde du valgt?
Ok, nå må jeg sove. Heldigvis er jeg allerede i seng. - natta /L

3 kommentarer:

Sissel sa...

Du har grønt gress!!!!! og blomster! Vi har begynt å få de blomstene som omtrent var ferdigblomstret i påska hos dere! Og det gule gresset fra i fjor har akkurat kommet noenlunde klar av snøskavlene. - Ja ja ja - jeg flytta nordover frivillig :)

Unner det sofadag med smågodt, en kjekk tause birger som varter deg opp. Har desverre ingen for hånden jeg kan sende nedover ...

Anonym sa...

Hvis dette er det du mangler så er jo ikke livet ditt så verst, får en si. Det du mener du mangler er penger, sol, ferie, en som heter Birger og som holder kjeft, en kveld i sofaen, film, smågodt... ...du velger penger. Ja, ja. Kjekt å ha. Jeg velger meg smågodt. Det skal jeg bruke til å lage ei felle som skal lokke denne tause Birger i. Når han er gått i fella skal han få snekre en sofa til meg, stråle som ei sol, arbeide sånn at jeg får ferie, leie en film til meg, være stinn av gryn og varme meg.

...eller jeg kan fikse alt selv og attpåtil slippe å dele smågodtet med noen;-)

Line sa...

Sissel - Ja, her er det grønt og frodig, både på bakken og på trærne! Sauene kan snart slippes på vårbeite.
Selv om du det ikke er flust av TB'er hverken her eller der, kan jeg godt sende oppover litt grønt gress om du vil?
KLEM

Anonym - Neida, jeg skal ikke klage, men av og til klarer man ikke å la være likevel...
Ja, penger er så kjekt å ha, og har man penger kan man alltids få tak i smågodt!
Kan du ikke sende meg noen arbeidstegninger av den fella forresten?