fredag 1. mai 2009

FF Update

Hva jeg har bedrevet den siste uka, fort og gæli:
Lørdag bussa jeg inn til Stiftsstaden for å flikke på sveisen hos Kristin på Adam og Eva. Hadde slett ikke tid til det, men det var SÅRT tiltrengt og nå er alt så mye bedre. Vanligvis legger jeg frisørbesøk til dager da jeg skal være litt fin på kvelden, men denne gangen ble det rett hjem og i fjøset etterpå. Fin for sauene er minst like kult! Hadde tenkt å kjøpe et par vans, men fant ingen kule, kjøpte te og body butter med bringebærlukt i stedet. Bringebær lukter himmelsk og minner meg om Bestemor. Jeg har spist mengder med bringebærsyltetøy hos Bestemor og Bestefar i oppveksten. Det er derfor jeg er så søt. Og GUD som jeg savner Bestemor! Noen mennesker tåler man ikke å miste.
Puh, tårevåt digresjon der.
Se; ingen ettervekst!
Mandag var jeg vikar og på kvelden eksploderte hodet mitt som sagt.
På tirsdag var det tid for fellessamling på skolen (1-4 trinn samles, et av trinnene står for underholdningen, denne gangen var det vår tur.) og vi hadde valgt å lage en sirkusforestilling. Et av nummerene var å gå på line. Bokstavelig talt. Hihihi.
Klokka 4 på onsdag morgen våknet jeg av et lam som brekte så hjerteskjærende at jeg måtte stå opp og gå ut for å se hva det kunne være. I det ene fjøset fant jeg et lam som hadde klart å kile fast hodet sitt slik at det sto med kroppen inne hos mor, men hodet stakk ut i nabobingen. Med det resultat at nabosauen nesten hadde stanget det ihjel. Den lille blødde i hodet og munnen og var nesten bevisstløs da jeg fikk det løst. Den forbanna sauen stanga til og med meg mens jeg prøvde å få det løst, og da klikka jeg helt og slo til den så hardt at jeg har vondt i håndleddet enda.. (jeg slår ALDRI dyrene, men denne gangen var jeg ferdig til å drepe..) Vi var redd kjeven var ute av ledd eller brukket på lammet, han har bare vært hoven og hatt munnen åpen siden, slik at vi har sprutet melk i munnen på den og han har svelget. Men , halleluja, da jeg var der i sekstida i dag så jeg at han drakk hos mor!

Igår var det sommer og utegym med badminton og frisbee med verdens skjønneste unger, og så, så var det helga! Og det ligger an til en like nydelig dag i dag også, sweet!
Mer fra dyrelivet på Edmundgården; Kjøtt og Kake har fått dele bur i snart to uker, det blir mao. et nytt kaninkull etterhvert. Vi har 180 lam og 50 sauer igjen som skal lamme. Kopplammene er 14 i tallet for øyeblikket, men det pleier å bli rundt 20. Loke har lært seg å stikke av; løpe rett gjennom, så idag må vi fikse nytt gjerde og sette på strøm. Bast tror jeg har det veldig bra.
Nå er det på tide med en ny runde i fjøset!
peace & love

Ingen kommentarer: