tirsdag 17. mars 2009

Stakkar Liten

Selv om jeg er sjaber tok jeg en tur ut i fjøset, og hva møter meg der? - På fôrbrettet ligger en forkommen, liten skapning; et utegangerlam som tydeligvis har gitt opp denne grusomme verden. Pappa som hadde hentet han hjem, med god grunn.

Han er født i fjor, med andre ord ca akkurat ett år gammel nå, men han er kjempetynn og mindre enn Signe som er 2 måneder! Ikke godt å si hva som er årsaken, men jeg tipper iallefall at han ikke har gått med mor på lenge, lenge. Det kan selvfølgelig også hende det er noe galt med han. Eller noe helt annet. Og det kan hende han bukker under uansett, men han skal nå få sjansen til å leve over sommeren. Har forsøkt å gi han råmelk fra ku på flaske, det gikk trått, men han vil iallefall spise høy og silo. En skikkelig vitamininnsprøyting (ja, bokstavelig talt) fra dyrlegen hadde nok gjort susen.. hva sier du pappa?



Foreløbig kaller jeg han Liten. Andre forslag?

5 kommentarer:

Alfie sa...

Tassen, Tøffen, Sparky

Randi sa...

Bittelillen, Lillen, Benny ;)

søstra sa...

Alfie og Randi; ikke ta det personlig, men dette liker jeg ikke helt. Line er og blir foralltid best med navn - sånn er det bare.

Ingvild sa...

Liker Liten :)

Line sa...

Jeg tenkte litt på å kalle han Alfie, men siden jeg er usikker på om han idet hele tatt berger vil jeg ikke kalle opp direkte etter noen. Og av samme grunn går Benny også ut, må spare til det kommer noen mer livskraftige krabater som trenger meg. :)

Og du søster, du er vel rar. Hvem var det som kuppa navngivingen av Signe? ;)

Liten er veldig søtt, men Lillen er perfekt - jeg elsker det, av forskjellige grunner. So Lillen it is!

klem til alle!