lørdag 28. mars 2009

Skifredag

Igår var det skidag for småtrinnet og Momyra var stedet. Da jeg var lita hatet og fryktet jeg skidagene, og igår skjønte jeg hvorfor. Stakkar ungene mine. Været var fint, men det blåste voldsomt, det blåste så snøen piska rundt ørene til tider! Jeg var baktroppsjef for mine og etter et kvarter-tjue minutters tid sto jeg oppå fjellet med med 6 staver og 8 ski i hendene, et par ski på beina som bare ville bakover og tre kalde, fortvilte og gråtende unger som hadde mistet all tro på at de noen gang ville komme fram til bestemmelsesstedet og rett og slett forbannet den som hadde bestemt skidagen... Stakkar små, jeg skjønte de så godt! Etterhvert kom det heldigvis en scooter og plukka med seg unger som lå strødd langs løypa + ørtogførti ski og skistaver som lærerene bakset med i vinden.

Ved Røde Kors -hytta var det heldigvis lunere og sola kom helt fram. Og med mat og drikke, leik og scooterkjøring steg humøret og livet ble atter levelig for de skjønne små. På hjemturen ble det like mye vind, men da hadde vi den i ryggen og suste bortover, selvfølgelig med noen fall og tårer, men herlig likevel.






Siden jeg ikke reiste bort i helga kunne jeg være med på smaking av de nye vinene vi skal selge på Strandbaren i sommer, mye godis og etterpå ble det driiitgod pasta.

Jeg nyter en stille lørdag med å stelle dyr og rydde i et uthus som skal rives, og ja, nyter det er det jeg gjør. Sola skinner og livet er fint. Skal antagelig over til Strandbaren entur ikveld og spise og drikke mere godt, så nå må jeg pelle meg ut og flytte sau!

Ingen kommentarer: