onsdag 25. mars 2009

Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til..

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne være mye mer i fjøset, særlig når lamminga starter for fullt litt ut i april! Det kom ytterligere et tvillingsett og et trillingsett i helga, så det er sju små hjerteknusere å følge med på. Desverre har mødrene til det første paret og trillingene lite melk, så det ene tvillinglammet og alle trillingene tilleggsfôres med flaske. Og jeg er egentlig dritgod på kopplam, men det kombineres dårlig med jobb ved siden av. Lærer med fri i april hadde vært noe. Forresten, jeg leste ut den siste Stieg Larsson-boka da jeg satt på sentralstasjonen og venta på bussen hjem på søndagskvelden. Og dere som har lest om Lisbeth Salander vet at hun er jævlig tøff, og banker de som er større enn seg. Så da en utrivelig fyr begynte å true jenta i kassa på kafeen; "di hore..", "jeg er den farligste mannen i Tr. heim..", "bare vent, skal sende Hells Angels på deg..", var jeg rett og slett litt høy på Lisbeth Salander, og gikk bort for å hjelpe/blande meg (et kne i ballene og en gaffel i øyet var planen om han yppet til mere bråk..)! Men heldigvis/desverre rakk jeg ikke å si noe mer enn et høflig "unnskyld" (noe han merkelig nok ignorerte..) før vekterene kom og fjerna krypet. Bah, så utrolig mange dårlige folk det fins. Er ikke rart jeg heller ville være dyr enn menneske da jeg var lita.

Note to self: kjøpe neglebørste til å skrubbe hender med, lammebæsj er skikkelig sticky.

Ingen kommentarer: