søndag 22. februar 2009

Hud- og håroppussing.

Fredagmorgen var det opp i otta og busse til bartebyen. Jeg sov stort sett de 3,5 timene og ramla ut av bussen ved sykehuset og slepte med meg bagen til Esk og Ings leilighet sånn ca. ved Lerkendal. De var på Harbak og var så ultramegahypergreie og låne ut husrom til meg - takk! Der satt jeg i godstolen og kikka TV til jeg skulle til Frøken Fryd, jeg var nemlig veldig bevisst på å styre unna alle butikker og fristelser (såpass mye at jeg glemte både body butter og te..) og det funka!

Hos Fabelaktige Tonje på Frøken Fryd fikk jeg min første kjemiske peeling, den første av 4 behandlinger. Og til dere Trondheimsboere kan jeg tipse om at det er et introduksjonstilbud nettopp på dette nå; en behandling koster egentlig 1500, men man får det nå til 1200, og kjøper man en pakke på 4 behandlinger får man den fjerde gratis! Så istedet for 6000 blir det 3600 - det kaller jeg tilbud! For å vite mer om hva behndlingen går ut på, ta kontakt med Tonje, tlf.nr. finner du her. Det første som skjer er at alle porene blir merkbart mindre og evt. kviser som ligger og vaker popper med engang. Den første dagen ser huden veldig klar og ren ut, dog ganske blank ettersom man må kjøre på med heftig næringsrik krem etter en slik runde. De påfølgende dagene begynner man å flasse og det vil vare tre-fire dager før huden stabiliserer seg og har blitt ny. Er spent på hvordan det er om noen dager, men at det funker er jeg ikke i tvil om. Det var dagens reklame!

Etter behandligen stakk jeg innom Trondheim Torg og kjøpte mascara (endelig!), det ble Diorshow Blackout igjen, og løp ut uten å se i noen butikker! Så stakk jeg hjem og spiste litt før jeg dro tilbake til byen og til Adam og Eva på Bakklandet.


Der ble jeg tatt hånd om av min fra nå av faste frisør, Kristin. Det som gjør at jeg sverger til Adam og Eva er at jeg vet hva jeg får, de er veldig flinke og oppdaterte og jeg blir alltid fornøyd! Og frisøren gir deg noe som passer til deg, og de gir deg ikke noe de ikke kan stå for. De ser på alt fra klesstil til musikksmak og jeg synes absolutt der er verdt pengene. Og det var dagens reklame nr. 2! Jeg hadde sett for meg litt striping og noe fiksfakserier på den ene sida, men Kristin hadde et annet forslag og jeg går så og si alltid for frisørens forslag, da blir det best resultat. Og selv om jeg nå har bleket i stykker mitt myke hår er jeg veldig fornøyd, det ble stor forandring samtidig med at det kun ble klippet tupper slik at sparinga ikke ble satt tilbake. Det er litt grumsete i fargen nederst i lengdene, det er vanskeligere å "ta" tidligere farginger, men jeg har sølvshampoo og neste gang blir det full runde med bleking igjen slik at vi får den snøkrystall-/perlemorsfargen Kristin ser for seg.

Fremdeles veldig uvant, men det er rock og roll, og jeg liker det!

Nå skal jeg til mor og spise, kommer mer senere!

5 kommentarer:

Catti sa...

Kristin er min faste frisør også:) Fikk du ikke veldig rød hud av peelingen? Ser for meg Samantha i sex og singelliv jeg, sprutrød! hehe;)

Line sa...

:) morsomt! Nei, bare antydning like etterpå, langt ifra Samantha! Fins sikkert mange forskjellige varianter!

Hva skjedde med bloggen da?

Catti sa...

Bloggen døde:( Har lyst å prøve igjen da:)

Ingvild sa...

wee, har også diorshow :)
peeling høres... vel... sex og singelliv ut ja ;)

Line sa...

C - prøv igjen!

i - vel, det er iaf mye singelliv her!