torsdag 17. juli 2008

80114 Leonard




Argos og jeg tok med en bøling sau og labbet ivei nordover. Etter å ha gått en times tid tok vi en liten pause, Argos holder alltid tempoet oppe, så "gammelsauin" peste bra. Jeg prøvde å registrere hvilke nummer de forskjellige hadde og mens jeg drev og skrev så jeg plutselig at det sto et lam med hodet mot knærne mine. Det var Leonard! Det bortkomne kopplammet mitt! Han har på et eller annet vis kommet seg utenfor gjerdet for en måneds tid siden og har antagelig blitt gående med fjorlamma. Så jeg fiska han opp og la han over skuldrene og snudde nesen hjemover. Men det er en bit å gå med en sånn på nakken i ulendt terreng, så jeg ringte hjem, og mine kjære brødre kom og hentet oss med båt. Så da var vi tre blad Harbak, to hunder og et lam i båten! Og det morsomme er at sånne ting er ganske daglidagse for oss. Det dumme er at jeg ikke hadde med kamera... Så legger ved noen bilder fra da lamma var små og fra en båttur for et par år siden.

ta ta

Ingen kommentarer: